Sönda.. var tog veckan vägen ?

Denna vecka har gått så fort samtidigt som den varit lång.
Min fot är fortfarande inte helt bra. Men det var inget som var trasigt i den sa läkaren efter att ha röntgat den. Jobbigt bara när man inte kan ta några PW, cykla i skogen eller träna ordentligt. 
Min mormor gick bort i tisdags, på morfars namnsdag... Det gick väldigt fort och jag känner att jag fortfarande inte förstått att hon är borta. Hennes röst ekar i mitt huvud nästan hela tiden. Och det gör så ont och veta att jag inte kommer få träffa hennen igen. 
Så veckan har varit lite låg kan man väl säga.
Men tack och lov har jag människor runt mig som ger mig glädje och kärlek. Jag och min dotter var hos hennes storasyster häromdagen och hälsade på. Hon har en underbar liten pojk som är så söt och charmig att man bara vill ta med honom hem :) Och i sommar kommer lillasyster till världen också, är helt säker på att även den lilla krabaten kommer vara precis lika härlig. 
Sen kom dotterns vän hit i torsdags, och har varit här till idag. Jättemysigt och trevligt. Jag gillar när barnen har vänner här, jag vill att vårt hem ska vara öppet för alla. Allas våra vänner är alltid välkomna hit, behöver inte vara planerat jämt. Ja gillar det spontana, blir oftast så mycket roligare då också. Och jag tycker om att ha
männsikor runt mig, stora som små. 
I fredags var det det grillning i det fina vädret med underbara vänner. En så himla mysig fin rolig kväll det var, så mycket glädje och skratt. Precis vad jag behövde. <3 
Igår lördag var det en lugn dag hemma, lite fix och slappande. Vi köpte pizza till middag då ingen hade någon ide om mat. Vi äter i stort sett aldrig pizza, men när man väl gör det är det såå gott...för stunden iallafall haahaa. Jag blir alltid så uppblåst av pizza, men igår var det värt det. 
Sen på sen eftermiddagen följde vi med en vän till marinan, som bjöd oss på fika där. Jättemysigt att sitta där och njuta av solen, värmen och alla männsikor som kom dit i sina båtar. Väl hemma sen tog vi en kvällspromenad vid vattnet, tittade på solnedgången och pausade livet för en stund. Magiskt, älskar såna kvällar. De ger mig ny energi, och just där och då kände jag mig så fri, lycklig och lätt. Tyvärr sällan jag känner så, och när dom stunderna väl kommer så vill jag insupa allt av den känslan.
Nu är det dags att få upp ungdomarna här :)
Bild från gårdagkvällens promenad.
/Love S




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

MessyAndBlessy

Hej alla fina själar. Jag heter Sandra, är en positiv glad tjej, för det mesta. Har gått igenom mycket sorg i mitt liv och försöker reda ut alla mina trådar av känslor och sår. Bearbeta livet från förr och hitta en inre harmoni. Är lyckligt lottad barn, familj, djur och vänner. Har intresse i inredning, resa, fotografera naturen - mitt sätt att vara för mig själv en stund. Hjälpa de jag kan hjälpa, hjärtat blöder för de utsatta i vårt samhälle

RSS 2.0