Hektisk Vecka

Det blev en liten paus från skrivande. En fullspäckad vecka har nu gått mot sitt slut. Har äntligen kommit igång med att jobba lite igen, såå kul och skönt :) Och så mycket uppskattning och fin feedback. Man blir varm i både hjärta och själ. Jag behövde verkligen det, då det mest känts som att jag blivit förföljd av negativitet sista veckorna. Det är svårt att hålla sin positiva anda uppe då. Jag vill verkligen inte påverkas av det negativa, men till slut blir jag det när det negativa blir för mycket. Så mycket att rodda i själv runt barnen, skola, möten, samtal mm och samtidigt jobba på att själv må bättre. Ligga på i vården, skriva egen remisser (för att jag inte tycker det går framåt i hjälp med det från vården) tack och lov så har det gett resultat iallafall. Jag saknar verkligen en stöttande hand, öron som lyssnar, en klapp på axeln. Jag blir så frustrerad ibland när det blir för mycket av allt. Jag känner mig ensam och uppgiven då, och min saknad av genuin omtanke från vissa personer blir enorm då, man märker verkligen vilka som finns för en på riktigt i svåra tider. Jag personligen tycker det är konstigt att man inte värnar mer om varandra. Vi har bara ett liv och vi har bara varandra till låns, och tyvärr är det alltför många som ej värdesätter det dom har. 
Man kan ju hyra in en Nanny, tänk om man kunde hyra in en "stöttepelare" haha det vore något. 
Nästa vecka är det äntligen lov för barnen, skönt för det behöver dom verkligen. Min pappa fyller år i veckan och jag hade verkligen önskat att vi kunde vara hos honom då, men jag kan inte ta ledigt nu när jag precis börjat jobba lite igen, samt så har jag läkarbesök och behandling inbokat. Nackdelen med avståndet till sina kära är att man missar så mycket :( 
Jag hoppas min kära pappa iallafall förstår att vi helst hade viljat vara där på hans dag. Ibland tycker jag att det är så svårt att visa sin totala uppskattning till någon. Som till pappa tex, vi har haft enorma duster och livet var tufft i unga år. Men allt det där är passé, och vi har en fin nära relation, och både jag och mina barn vet att han alltid finns där. Han väljer inte bort någon av oss oavsett vad som hänt eller inte hänt, eller vad man gjort / inte gjort. Vi kan lita på honom, räkna med honom och hans ovillkorslösa kärlek. Alla människor kan göra fel, välja fel och mycket kan gå på tok. Men oftast händer saker pga en anledning, och dessa anledningar kan vara många. Men vi kan inte välja bort varandra för det, vi måste ge alla nya chanser. Det vinner man på i längden tror jag iallafall. Jag tror på människors godhet, att de vill väl. Och blir något knasigt väljer jag att försöka lyssna och förstå i första hand. Livet ska i första hand fyllas av kärlek <3
Och det får avsluta detta inlägg.
Önskar er alla en fin lördag.
/Love S



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

MessyAndBlessy

Hej alla fina själar. Jag heter Sandra, är en positiv glad tjej, för det mesta. Har gått igenom mycket sorg i mitt liv och försöker reda ut alla mina trådar av känslor och sår. Bearbeta livet från förr och hitta en inre harmoni. Är lyckligt lottad barn, familj, djur och vänner. Har intresse i inredning, resa, fotografera naturen - mitt sätt att vara för mig själv en stund. Hjälpa de jag kan hjälpa, hjärtat blöder för de utsatta i vårt samhälle

RSS 2.0