Man måste vara frisk för att vara sjuk

Återhämtning, rensa förråd och jaga läkare har stått på schemat senaste dagarna. 
Börjar bli frisk från förkylningen nu iallafall. Var dock tvungen att åka till landet för att rensa ett förråd i lördags trots förkylning, tack och lov hade jag ej så mycket värk i kroppen då iallafall. Men den kom såklart efteråt sen. 3h rensande resulterade i en orörlig kväll i soffan, ingen sömn och zombie på söndagen. 
Jag har verkligen svårt att acceptera Läget med att min kropp sviker mig, att inte ha min energi längre. Det tar på psyket och humöret blir väldigt svängigt också.  Jag har jagat min läkare och tjatat om olika remisser, jag behöver få hjälp och rätt hjälp. Det tar också en hel del energi att behöva ligga på allt och alla hela tiden för att det ska hända saker. Vissa stunder har jag bara lust att lägga mig ner och skrika rakt ut i frustration. Denna konstiga obehagliga värk gör mig galen!! 
Någon som har tips på vad man själv kan göra förutom att ligga på i sjukvården? 
Någon som har erfarenhet av utredning i fibromyalgi eller andra reumatiska sjukdomar? 
/Love S 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

MessyAndBlessy

Hej alla fina själar. Jag heter Sandra, är en positiv glad tjej, för det mesta. Har gått igenom mycket sorg i mitt liv och försöker reda ut alla mina trådar av känslor och sår. Bearbeta livet från förr och hitta en inre harmoni. Är lyckligt lottad barn, familj, djur och vänner. Har intresse i inredning, resa, fotografera naturen - mitt sätt att vara för mig själv en stund. Hjälpa de jag kan hjälpa, hjärtat blöder för de utsatta i vårt samhälle

RSS 2.0